
Regelmatig ervaar ik dat een event jaarlijks uit gewoonte wordt georganiseerd en dezelfde doelgroep opnieuw wordt uitgenodigd. Het wordt bijna een “verplicht nummertje”. Er gaat veel geld om in een event en bovendien kan de impact van een event groot zijn. Dan is het een gemiste kans wanneer vooraf niet voldoende wordt stilgestaan bij de gewenste resultaten en de bijbehorende aanpak na afloop.
U heeft één keer een contactmoment met uw doelgroep, maar u wilt een relatie opbouwen met de markt. Met het organiseren van een bijeenkomst bereikt u nog geen continuïteit. De kracht zit zoals altijd in herhaling. Hoe doet u dat?
Daarvoor heeft u een totaalaanpak nodig waarbij u diverse contactmomenten in het jaar inbouwt. De organisatie van uw events kunt u bijvoorbeeld vooraf laten gaan door communicatie met een persoonlijk karakter en daarna zorgt u ook voor een goede opvolging van het event.
En nog beter zou zijn als het event onderdeel is van een compleet relatieplan. En dat relatieplan start met een visie over hoe u gezien wilt worden in de markt.
Er gaat veel geld om in een event: een 2-daags event voor 250 personen kost bijvoorbeeld al gauw €150.000,-. Dan is het niet meer dan logisch dat u daar rendement uit wilt halen door een gedegen visie en aanpak.
Tijdens een gesprek bekijken we samen waar uw behoefte aan ondersteuning ligt.